Mozaika wenecka

  Proponujemy Państwu mozaiki ze szkła weneckiego oraz 24-karatowego złota. Istnieją jako samodzielne obrazy mozaikowe, jednak szczególnie atrakcyjnie wyglądają na ścianach ołtarzy oraz sklepieniach. Jesteśmy przekonani, że nasza oferta – począwszy od projektu graficznego, aranżacji we wnętrzu, po jego realizację łącznie z montażem – spełni Państwa oczekiwania.

 

  Szkło weneckie nigdy nie traci barwy, w przeciwieństwie do innych materiałów, które z czasem kruszeją i zatracają kolor. Materiał ten jest używany, na podobieństwo starochrześcijańskich mozaik, do ozdoby kościołów zarówno w środku jak i na zewnątrz budynków.

 

  Przy pomocy tylko sobie znanych technik Włosi doszli do mistrzostwa w przygotowywaniu masy szklanej. Szkło weneckie jest wypalane w wysokiej temperaturze i metalicznie kolorowane. Wart jest również odnotowania fakt,  tak bogatej gamy kolorystycznej, liczącej około 3 tys. kolorów. Włosi jako jedyni barwią metalicznie złoto, dzięki czemu uzyskują jego różnorodne kolory i odcienie.

 

  Smalta jest szczególnie polecana do układania motywów figuralnych, scen rodzajowych, gdzie tak ważne jest oddanie podobieństwa twarzy i żywe barwy szat. Każda tessera obrazu jest cięta ręcznie i misternie układana z tysięcy starannie dobranych elementów, których wielkość sięga od paru milimetrów do 2 cm długości.

 

  Jest to najbardziej atrakcyjny, trwały, ale również najdroższy materiał. Trwałość  tej techniki pozwala nam podziwiać do dnia dzisiejszego sztukę mozaiki w najdalszych zakątkach ziemi. Dzisiaj również i Ty możesz radować się jej pięknem, w swej tradycji sięgającej czasów antycznych, drgającej tysiącami barw i tak wiernie oddającej duchowy wymiar sztuki sakralnej.

 

Mozaika ceramiczna

  Ze względu na dużą niższą cenę do układania dużych płaszczyzn mozaiki we wnętrzach jak na przykład tło pod rzeźbę bądź prostych dekorów oferujemy mozaikę ceramiczną. Jeżeli cena jest ważnym powodem wyboru materiału, polecamy połączenie mozaiki ceramicznej bądź zwykłej, fabrycznej mozaiki szklanej razem z weneckim złotem. Przykładem takich prac jest mozaika Jana Pawła II w Wilkowicach oraz ołtarz główny i droga krzyżowa w Świątyni Mądrości Bożej w Śremie.

 

  Połączenie materiałów oddaje mocniej efekt mienienia się światła, obraz wytraca płaskość i ?zaczyna żyć?. Trzeba jednak mieć świadomość, że taka mozaika kierowana jest do wnętrza i nawet w pomieszczeniu, które jest suche i ciepłe, kolor kostek z upływającym czasem będzie tracił swą intensywność.  Pod pojęciem upływający czas rozumiemy tu oczywiście dziesięciolecia, tym niemniej jest to fakt, który trzeba brać pod uwagę.

 

Mozaika kamienna

  Mozaikę kamienną charakteryzuje przede wszystkim jej gładka, wyszlifowana powierzchnia, dlatego dobrze komponuje się  w posadzce kamiennej. Kamień choć sam w sobie jest szlachetnym materiałem, to w przypadku mozaiki jest to materiał, który ma największe ograniczenia koloru. Jego kolory są przygaszone, płaskie, bardzo subtelne.

 

  Kamień jako materiał technicznie trudniejszy do obróbki kiedy na przykład potrzebujemy uzyskać z niego bardzo małe elementy do ułożenia twarzy i tym samym stanowi barierę w pracach, w których zależy nam na bardzo realistycznym obrazie. Dlatego mozaika kamienna zawsze lepiej będzie wyglądać kiedy obraz jaki chcemy uzyskać ma być uproszczony bądź abstrakcyjny.